Deutsche bank geeft interimkantoor schuld voor racisme-incident

11-10-2008 | Het Laatste Nieuws

Uit een interne audit die Deutsche Bank liet uitvoeren blijkt dat niemand bij de bank gevraagd heeft om 'exotisch personeel' te weren.

BRUSSEL - Niet Deutsche Bank, maar uitzendkantoor MailProfs ging in de fout door 'exotische personen' te willen weren voor vacatures bij de bank.

Dat schrijft de bank tenminste zelf in een brief naar Kif Kif, de interculturele vzw die een klacht indiende over de mail bij het uitzendbureau.

In de interne mail schreef een medewerker van MailProfs dat ze zes vacatures moesten opvullen voor Deutsche Bank. «OPGELET: wenst geen exotische personen voor geen enkele functie», stond erbij als waarschuwing. Uit een interne audit die Deutsche Bank liet uitvoeren blijkt dat niemand bij de bank gevraagd heeft om 'exotisch personeel' te weren. Meer nog, Deutsche Bank zegt in de brief aan Kif Kif dat MailProfs zou hebben bevestigd dat de fout bij hen gebeurd is en dat de bank niets te verwijten valt. «Onaanvaardbaar», zegt topman Theo Das van MailProfs in Nederland over de beweringen van Deutsche Bank. «Wij hebben helemaal niets toegegeven.

Ons onderzoek loopt nog. En mocht blijken dat ons kantoor in Brussel fouten heeft gemaakt - al was het maar door zo'n opdracht te aanvaarden - dan zullen we maatregelen nemen.» Deutsche Bank laat Kif Kif nog weten dat het betreurt dat de goede naam van de bank werd besmeurd, maar Kif Kif-coördinator Dany Neudt reageert: «De feiten zijn wat ze zijn. De mail was er en wij hebben de knuppel in het hoenderhok gegooid. Het onderzoek moet nu uitwijzen van waar de opdracht kwam.» (PGL)

© 2007 De Persgroep Publishing

bron: Het Laatste Nieuws
 

http://www.kifkif.be/over-kif-kif/deutsche-bank-geeft-interimkantoor-schuld-voor-racisme-incident