Ga verder naar de inhoud
Ga verder naar de inhoud

Het thuisgevoel van Omar Nahas

Hoe creëren we een wereld waarin we ons met elkaar kunnen verbinden en thuis voelen? In onze nieuwe serie 'Het thuisgevoel van...' gaan we daarnaar op zoek onder het motto: home is where the heart is!
Door http://www.nieuwwij.nl op 03 september 2012

Hoe creëren we een wereld waarin we ons met elkaar kunnen verbinden en thuis voelen? In onze nieuwe serie 'Het thuisgevoel van...' gaan we daarnaar op zoek onder het motto: home is where the heart is!

[Dit video-interview verscheen eerder op nieuwwij.nl]

In deze aflevering zijn we op bezoek bij Omar Nahas. Nahas werd geboren in de Syrische hoofdstad Damascus. Op 25-jarige leeftijd emigreerde hij naar Nederland omdat hij weigerde zijn dienstplicht te vervullen in Syrië. Na zijn studie in Nederland vertrok hij in 2001 naar het Belgische Antwerpen waar hij een woning uit 1600 kocht. Nahas was in Nederland een pionier op het terrein van homo-emancipatie in de moslimgemeenschap. Hij schreef hier meerdere boeken en artikelen over. De laatste jaren is hij als soefi vooral bezig met het schrijven van poëzie en artikelen over tal van onderwerpen die o.a. op Kifkif.be en Nieuwemoskee.nl worden geplaatst.

Over zijn thuisgevoel zegt Nahas o.a.: "In Nederland ben ik een allochtoon, in België een Hollander. Wat is erger denk je?".  

 


Geef je mening of deel in je netwerk