Ga verder naar de inhoud
Ga verder naar de inhoud

Zo kan het ook!

In dit dossier verzamelen we voorbeelden rondom ons die een representatieve weerspiegeling zijn van de superdiverse maatschappij waarin we leven. Diversiteit in beeld gebracht, zonder benadrukt te worden of er een expliciete waarde aan te geven.
Zo kan het ook!

Artikels in deze serie

Bekijk al onze reeksen

Zo kan het ook! Colruyt re­cla­me­spots

Eind november 2017 waren voor het eerst de nieuwe reclame spots van Colruyt te zien op tv. De gezichten die in beeld komen stralen een grote diversiteit uit. Een goed begin, maar hopelijk ook een opstap naar groter actief pluralisme binnen het bedrijf.
Irene Verbiest - 8 januari 2018

Eerste model met hoofddoek in nieuwe H&M-campagne

Het gebeurt niet iedere dag dat een wereldbekend merk moslims inzet om hun merk te vertegenwoordigen. Voor hun nieuwe collectie heeft H&M een model met hoofddoek gebruikt.
Assia Loutfi - 16 september 2015

Een diversiteit aan emoticons bij Apple

Apple gaat bij zijn volgende update van IOS emoticons of emoji met verschillende huidtinten uitbrengen. Dit kunnen wij bij Kif Kif alleen maar toejuichen.
Maarten Dirks (Kif Kif Redactie) - 3 maart 2015

Laat uw zwembad niet leeglopen > Burkini's toegelaten!

Terwijl vrouwen met een hoofddoek nu ook kunnen gaan genieten in het waterpretpark blijven jongens met een lange zwemshort nog steeds op het droge. In het verleden werd hier over gedebatteerd al zou deze maatregel discriminatie in de hand werken.
Kif Kif Redactie > Jihad Van Puymbroeck - 25 februari 2015

Zo kan het ook! Een pluim voor Einstein Koffie

‘Op mijn sollicitatiegesprek zei de manager wat er van mij verwacht werd en wat voor kleding ik zou moeten dragen. Maar hij zei niets over mijn hoofddoek, wat ik raar vond. Dus ik vroeg hem er zelf naar en hij zei dat hem dat helemaal niets uitmaakt. Zolang ik mijn werk maar goed deed.’
Kif Kif Redactie > Hanan Challouki - 29 september 2014